תושבים יקרים,

 

בכוונתי לשפר דרמטית את שירות הדואר הניתן לתושבי הר אדר בשנים האחרונות.

א.      מניעת טעויות בחלוקת הדואר לתושבים.

ב.       קיצור זמן חלוקת דברי הדואר לתאים מרגע הגעתם ליישוב.

ג.        העברת הודעת SMS לתושב ביום הגעת דואר רשום או חבילה על שמו.

ד.       הגדלה משמעותית של שעות קבלת דואר רשום וחבילות ושיפור בזמינות השירות לתושבים.

את זה נוכל לעשות רק אם נעביר את האחריות לחלוקת הדואר בהר אדר מרשות הדואר למועצה.

 

לאחר העברת האחריות לידי המועצה, מסירת דואר רשום וחבילות תתבצע במזכירות המועצה במהלך כל שעות הפעילות של המועצה. בנוסף לכך תתבצע מסירת חבילות ודואר רשום פעמיים בשבוע גם בשעות הערב וגם בימי שישי במועדים שיפורסמו בנפרד. החבילות יאוחסנו בחדר שנבנה במיוחד לשם כך בבניין המועצה.

 

כחלק מהעברת האחריות לצורך שיפור השירות אנו נדרשים לבצע מספר מהלכים באופן הטיפול בדואר מרגע הגעתו ליישוב ועד לרגע מסירתו לנמענים. שינויים אלו כוללים בין השאר שינוי סדר תיבות הדואר לפי רחובות (במקום מספרים כיום) וכתוצאה מכך מיקום התיבה של כל תושב ישתנה בהתאם.

 

הצורך בהחלפת תאי הדואר והמנעולים נובע מכך שעל רוב דברי הדואר המגיעים להר אדר מצוין רק שם הנמען וכתובתו ללא ציון מספר תיבת הדואר והדוור נדרש לבצע קישור בין שם הנמען והכתובת שלו לבין מספר תיבת הדואר ולאחר מכן להתרוצץ עם דבר הדואר בין שלושת הביתנים וזאת מאחר וחלוקת תיבות הדואר לתושבים בשלב ב' בוצעה בזמנו בהתאם לקצב אכלוס הבתים וללא קשר למספרי המגרשים. כתוצאה מסרבול זה נוצר עיכוב של מספר ימים בחלוקת הדואר לתיבות הדואר וקיימת תופעה חוזרת ונשנית של הגעת דברי דואר והודעות על חבילות שלא ליעדן.

 

על מנת להקל על התהליך, נשמח אם התושבים ירוקנו את תיבות הדואר עד יום ראשון הקרוב, 21/7/19 וישאירו את המפתחות בתיבת הדואר הפתוחה לאחר שירוקנו אותה, דבר שיקל עלינו מאוד בהחלפת המנעולים לחדשים.

 

עם סיום החלפת המנעולים בתיבות הדואר והתקנת השילוט החדש על התיבות, יחולקו מפתחות חדשים לתושבים והודעה על כך תפורסם בנפרד.

 

בשל חוסר הבהירות בפרסום על החלפת המנעולים בתיבות הדואר החלטתי להרחיב מעט בפוסט זה ואף לתת מענה לשאלות ותשובות שנשאלתי מאז הפרסום בסוף הפוסט.

 

לתשומת ליבכם שבמסגרת ההחלפה לא תתבצע חלוקת דואר לתיבות למשך מס' ימים בודדים.

 

תושבים שואלים:

שאלה: אני בחופשה בחו"ל ולא אספיק לרוקן את התיבה, מה יקרה עם הדואר שלי?

תשובה: תמשיך בחופשה והדואר ימתין לך בתיבה החדשה ותוכל לקחת אותו אחרי שתיקח מהמועצה את המפתח לתיבה החדשה.

שאלה: אני חושש שאקבל תיבה עם מנעול ישן שלמישהו נוסף יש את המפתח שלו.

תשובה: אל חשש. נרכשו 1000 מנעולים חדשים וכל תושב יקבל תא דואר עם מנעול חדש.

שאלה: אם כך למה אתם זקוקים למפתח הישן?

תשובה: זה יקל עלינו בהחלפת המנעול כשהתיבה פתוחה. ניתן לפרק את המנעול גם מתיבה סגורה ללא מפתח וזה פשוט ייקח מעט יותר זמן.

שאלה: מתי אקבל מפתח לתיבה החדשה שלי?

תשובה: המפתח לתיבה החדשה יינתן לך במזכירות המועצה לאחר הזדהות באמצעות תעודה מזהה. בימים הקרובים המועצה תפרסם מועדים לחלוקת המפתחות.

שאלה: מה קורה אם במוסדות מסוימים הכתובת שלנו מכילה רק את מספר תיבת הדואר?

תשובה: מומלץ להודיע למוסדות אלו על שינוי כתובת בהקדם. עד אז הדואר ינותב לתיבה החדשה באמצעות טבלאות היפוך.

שאלה: מה קורה במקרה שאין מפתח לתיבת הדואר

תשובה: המנעול יוחלף ללא המפתח.

שאלה: באיזה אופן זה ייעל את השירות של הדואר?

תשובה: החלפת המנעולים תייעל את עבודת מחלק הדואר לתיבות ותמנע טעויות אנוש שקורות מידי יום.

שאלה: למה לשנות את מיקום התיבות ? רוצים לשפר פשוט תדאגו שהדואר יגיע בזמן! ולא ייקח כפול זמן מכל מקום אחר!

תשובה: הדואר מגיע להר אדר בזמן וחלוקתו לתאים מתעכבת המון זמן בשל חוסר היעילות הקיים שאותו אנו מבקשים לשפר.

שאלה: הכתובת שלי בבתי עסק שונים ורבים היא לפי ת.ד. איזה אינטרס יש לי להודיע להם על שינוי כתובת?

תשובה: דואר שיגיע עם כתובת מדויקת יקבל עדיפות בטיפול לעומת דואר שיגיע רק עם מספר תיבת הדואר הישנה שיטופל באיחור קל.

 

תודה על שיתוף הפעולה,

 שלכם,

חיים מנדל שקד

ראש המועצה