title_circle.gif (334 bytes) חינוך
חיפוש       

פרופיל בית הספר

 

מס' תלמידים: 458

כיתות: 14 (א-3, ב-2, ג-2, ד-2, ה-2, ו-3)

צוות חינוכי: 33 מורי משרד + 23 מורי מועצה. מתוכם 13 בסטאז' ושנה ראשונה.

צוות פרט:  יועצת, 2 מורות שילוב, מאמנת ומנחת הורים, 2 מטפלות באומנויות ופסיכולוגית

צוות ניהול: אורנה הרשקוביץ – מנהלת ביה"ס, ליאורה קינן– סגנית ורכזת ה-ו, שירה סיידוף– יועצת, ויוי ראובן- רכזת א-ב ורכזת פדגוגית, אשרית ברפי-כהן– רכזת ג-ד ורכזת מערכתית, עליזה חן-לוי– רכזת מועצת תלמידים ורכזת קהילתית, רויטל גולן– רכזת חברתית וסל תרבות

ריכוז מקצועי: עינת לרר – רכזת אנגלית, מירב ביטון – רכזת עברית+רכזת טיולים, יהודית בלאיש – רכזת מתמטיקה, רויטל גולן – רכזת מדעים, אפרת שמאי – רכזת ביטחון, מאיה מאיר – רכזת זה"ב, ברק מזרחי – רכז תקשוב, עופר ליפשיץ - רכז בית-ספר מנגן.

כתובת: הר-אדר, ד.נ  צפון יהודה מיקוד 90836 

טלפון: 02-5332214     פקס: 02-5332251 

דוא"ל: school.haradar@gmail.com

כתובת אתר ביה"ס: http://www.haradar.org.il

 

 

בית ספר הר אדר הינו בית ספר קהילתי צומח וקולט, המונה 458 תלמידים ב-14 כיתות.

בית הספר שם דגש על:

-          סמכות מכבדת: יצירת מסגרת בטוחה של גבולות, כללים וחוקים, תוך התייחסות ומתן מענה לצרכים ולקשיים.

-          עבודה רגשית עם התלמידים, הדגשת הכוחות ופיתוח תחושת המסוגלות

-          קיום מסגרות המאפשרות הקשבה, קבלה, דיאלוג, ותהליכים רפלקטיביים.

-          יצירת מרחבי למידה גמישים ורב-גוניים המאפשרים לתלמידים לחוות חוויות הצלחה

-          פיתוח יוזמה ומנהיגות, ערבות ותרומה לקהילה

-          פיתוח הכרות עם התרבות, הסביבה והארץ וכתוצאה קשר שייכות ואחריות.

 

אנו מאמינים כי העבודה הרגשית עם התלמידים משפרת את תחושת הערך העצמי והמסוגלות שלהם, את אמונם בעצמם ובמבוגרים סביבם וכתוצאה גם את תפקודם הלימודי והישגיהם.

 

אנו מאמינים כי קיום שיח אישי וקבוצתי מטפח מיומנויות של הקשבה ודיבור פתוח, אותנטי וכנה ומפתח את היכולת לקבל את הזולת השונה, לפרגן לחבר ולתמוך בו.  

 

אנו מאמינים כי יש להרחיב את אפשרותם של תלמידים שונים למצוא מקום ולבוא לידי ביטוי. לשם כך אנו מרחיבים את לימודי האומנויות למיניהן, חושפים את התלמידים  לשפות ביטוי שונות, גם לא מילוליות ויוצרים זירות רבות, מגוונות וגמישות המאפשרות לתלמיד לחוות חוויות הצלחה ולמצות את יכולותיהם.

 

אנו מאמינים כי לאחר שכל ילד יפתח  את הכישרון שבו למען עצמו הוא ימצא את הדרך  לתרום מכישרונו ויכולותיו לקהילה ולחברה.

 

 


תפיסת העולם החינוכית של צוות "הר-אדר"

 

"אִם אֵין אֲנִי לִי, מִי לִי?   וּכְשֶׁאֲנִי לְעַצְמִי, מָה אֲנִי?  וְאִם לֹא עַכְשָׁיו, אֵימָתַי? "

(אבות א, פסוק יג )

אנו מאמינים כי

בית-ספר כבית חינוך עומד על שלשה דברים –

O    פיתוח העצמי: אמון, ביטחון, ומודעות "אִם אֵין אֲנִי לִי, מִי לִי? "

O    אחריות לקהילה: שיח, התייחסות, ויזמות "וּכְשֶׁאֲנִי לְעַצְמִי, מָה אֲנִי?

O    פיתוח ידע ועשייה תרבותית: "וְאִם לֹא עַכְשָׁיו, אֵימָתַי?"

 

חזון  בית-הספר

הצוות החינוכי מקיים בבית-הספר סביבה חברתית ולימודית  אשר מספקת תנאים מיטביים ויוצרת תהליכים לפיתוח ולצמיחה של תלמידים ומורים:

?   משרה ביטחון פיסי .

?   בונה אמון של כל פרט בעצמו, בכוחותיו וביכולותיו .

?   יוצרת תהליכים המגבירים את ההקשבה והכבוד ההדדי בין השותפים.

?   מזמנת דיאלוג רגשי ואינטלקטואלי .

?   מפתחת ידיעות, מיומנויות ומודעות של כל פרט.

?   מטפחת שפות ביטוי לא מילוליות (תנועה, אומנות, מוסיקה).

?   מפתחת אכפתיות ואחריות לסביבה.

?   מפתחת קשר לתרבות הכללית, היהודית, הציונית ולמורשת.

 

העיקרון הפדגוגי של בית-הספר כמוביל פדגוגיה

בית-הספר מפתח מרחב למידה גמיש ורב-גוני המזמן חוויות הצלחה, מגביר תחושת מסוגלות וערך העצמי, מקדם היכולת לאמפטיה לזולת וללקיחת אחריות ותרומה לקהילה וכן תורם להגברת המוטיבציה ולשיפור ההישגים.

 

מאפייני  בית-הספר

?   בית ספר קהילתי.

?   בית ספר צומח וקולט וצוות צומח.

?   דגש על אקלים ומענה לפרט.

?   דגש על העשרה בתחומי האומנויות.

?   דגש על מורשת ועל לימודי הסביבה.

?   דגש על בניית עבודת הצוות.

 


תכניות בבית הספר

חברת תלמידים: בית-ספר מקיים חברת תלמידים עשירה המפתחת את יכולתם של תלמידים לגדול ולהיות מבוגרים תורמים ואחראיים בחברה דמוקרטית פלורליסטית. במסגרת חברת התלמידים פועלת מועצת תלמידים, תכנית מחויבות אישית ולימוד עמיתים. מודגשים יסודות התרומה לקהילה (מחויבות אישית ולימוד עמיתים), ההקשבה (מעגל הקסם, SOS ומסתדרים ביחד) והבחירה (בלימודי הנגינה, שיעורי הבחירה, בסבב  ובמחויבות).

 

מועצת התלמידים:

מועצת התלמידים היא גוף משמעותי המסמל את האוטונומיה של תלמידים, את זכויותיהם ואת היותם גורם שיש להתחשב בו בבית הספר. המועצה מקיימת תהליכים דמוקרטיים כגון בחירות וקבלת החלטות ובכך מסייעת לחינוך לדמוקרטיה. מועצת התלמידים היא מסגרת המאפשרת לנציגי תלמידים נבחרים לקחת אחריות, להיות מעורבים ולגלות מנהיגות.  חברי המועצה שותפים לתכנון ולביצוע של פעילויות בתוך בית-הספר במטרה לשפר את איכות חיי התלמידים.

מועצת התלמידים כוללת תלמידים מכיתות ג' – ו', שני נציגים מכל כיתה. מועצת התלמידים נפגשת פעם בשבועיים, כדי לתכנון ולארגן פעילויות. נציגי הכיתות עוסקים בבירור נושאים המטרידים את חבריהם לכיתה, בשיתוף ובידוע על פעולות מועצת התלמידים וכן בהמרצה ליוזמות ולקיחת חלק בתוכניות. רכזת חברת תלמידים וקהילה עליזה חן-לוי

 

התייחסות לפרט ולשונות בין התלמידים: בית-ספר נותן מענה רחב לתלמידים בעלי ליקויי למידה (בתכנית השילוב או בתכנית סיוע פרטני וקבוצתי), לתלמידים בעלי צרכים רגשיים וכן לתלמידים בסיכון. הצוות הטיפולי בביה"ס: שירה סידוף- יועצת (25 ש"ש), אביגיל קרסנטי - מורת שילוב (25 ש"ש) ומערך תמיכה פרא-רפואי הכולל 2 מטפלות הבתנועה ושילוב אומנויות: אביגיל חן-וויצטום (9 ש"ש) ומיכל זכות (5 ש"ש) ומטפלת בבע"ח: אפרת ברגר (10 ש"ש). את הצוות הטיפולי מלווה פסיכולוגית המועצה, ענת פייגה, והעובדת הסוציאלית בתיה. רכזת תחום פרט שירה סיידוף.

 

"אמירים": תכנית לתלמידים מצויינים

תכנית לפיתוח מנהיגות ומצויינות לתלמידים מכיתות ג-ה.

מטרת התכנית, היא להביא לידי ביטוי את היכולות והכישרונות של התלמידים המצטיינים ולאפשר להם לפתח, למצות ולמקסם את כישוריהם ויכולותיהם. התכנית מיועדת לקבוצה של כ-15 תלמידים משכבה בעלי הישגים גבוהים מאוד, מוטיבציה, הנעה וסקרנות ללמידה וכן לבעלי אינטליגנציה אנליטית, יצירתית ויישומית ברמה גבוהה. במסגרת התכנית לומדים התלמידים 5 ש"ש. רכזת התכנית – ליאורה קינן.

 

תחום הנגינה:

ד-ו: במסגרת הפרויקט לומדים תלמידי כיתות ד-ו לנגן בכלי נשיפה בקבוצות קטנות. תלמידי כיתות ד', המתחילים, יכולים לנגן בהתאם לבחירתם וליכולותיהם הפיזיולוגיות בכלי נשיפה מעץ וממתכת (חליל צד, קלרינט, סקסופון, חצוצרה/טרומבון) וכן  כלי הקשה. תלמידי כיתות ה'-ו' ממשיכים לנגן בכלים בהם ניגנו בשנה הקודמת או משתתפים בקבוצת האזנה. רכז התכנית: עופר ליפשיץ,  בליווי  עליזה חן-לוי. עופר ליפשיץ גם מנצח על תזמורת כלי הנשיפה. בתזמורת משתתפים כ-15 תלמידים, המעוניינים להרחיב את השקעתם ועיסוקם בנגינה.

מורי הנגינה: יקיר בן חור ושמואל משען – כלי הקשה, דוד אלפנדרי – סקסופון, מארק בריל – חצוצרה, חגית שקד – קלרינט, בני ונאוה שווארצוואלד – חליל צד.

 

א-ב: תלמידי שכבות אלה לומדות טרום כלי וכסילופון, כהכנה לנגינה. תלמידים מוכשרים במיוחד משכבה ב', המעוניינים בכך, מתחילים את לימודי החלילית במסגרת קבוצתית, בתום יום הלימודים.

ג: תלמידי שכבה זו לומדים לנגן בחלילית בהרכב חצי כיתתי. תלמידים אשר החלו לימודיהם בכיתה ב' מוזמנים להשתתף בתזמורת חליליות וחלקם מתקדמים לנגינה בחלילית אלט.

מורות הנגינה וטרום כלי: אלישבע סביר ומרג'י טל.


 

פרויקט מחויבות אישית בבית-הספר ובקהילה לכיתות ד'- ו'

תכנית "מחויבות אישית" היא תוכנית חינוכית-חברתית אשר מטרתה העיקרית לאפשר התנסות בחוויה של תרומה לחברת בית הספר והקהילה, ולפתח את התלמידים כבני אדם תורמים ונתרמים בחברה. בתוכנית נוצרת אינטראקציה חברתית בין ילדים משכבות גיל שונות, המאפשרת הכרות מקרוב ותורמת לאווירה טובה, להגברת תחושת השייכות והערך ולאקלים חיובי בקרב ילדי בית הספר.

כל תלמידי השכבות ד', ה', ו' נותנים לפחות שעה שבועית אחת בפעילות למען קהילת בית-ספר והסביבה הקרובה.

 

המסגרות בהן מתאפשר לתלמידים לפעול ולתרום:

?    חונכות לילדי הגנים

?    חונכות לתלמידי א-ב

?    הפסקות ספורטיביות פעילות

?    נאמני ספרייה

?    נאמני תקשוב אתר בית-הספר

?    טיפוח הצמחייה ואיכות הסביבה

?    קישוט ואסתטיקה

 

הפעילות מתקיימת במשך 8 שבועות ברצף. הפעילות מתקיימת בכל יום א' בשעה הראשונה. בשעה זו נפגשים התלמידים מכל קבוצה עם המורה המלווה, עובדים ומקדמים את הנושא שבאחריותם. בחלק מהקבוצות הפעילות היא גם בהפסקות ובזמנים נוספים. הורים מוזמנים להתנדב ולקחת חלק בתכנון ובהפעלת הפרויקט.

 

 

תכנית התל"ן – תכנית לימודים נוספת

תכנית לימודים הנוספת מתמקדת בתחומי האומנויות השונים: מחול, אומנות, דרמה, חשיבה יצירתית, ספורט בתחומים שונים, שיאצו, אלבאום, ריתמוסיקה, זמר עברי ונגינה. בנוסף נלמדים במסגרת זו מחשבים וחלק מלימודי האנגלית בכיתות הנמוכות. חלק מתכנית התל"ן ניתן כהעשרה במסגרת כיתתית, ללא בחירה. חלק זה כולל את התחומים:  מחול, אומנות, דרמה, יצירתרון, חשיבה יצירתית (פנטזיה, הניצוץ), ריתמוסיקה, שיר עברי, נגינה וכן מחשבים ואנגלית בכיתות א-ג. חלק מתכנית התל"ן ניתן כבחירה ומאפשר לתלמידים התפתחות דרך תחום הצטיינות או תחום הקרוב לליבם. רכזת תכנית התל"ן – ליאורה קינן.

מטרות התכנית:

-         הקניית "שפות" ביטוי שונות (לא מילוליות) מגוונות ואחרות.

-         מתן אפשרות להתפתחות בתחומי מצוינות אישית.

-         מתן אפשרות לפעילות דו-שכבתית ולבחירה בהתאמה לגיל (ג-ו).

 

תכנית הטיולים

תכנית הטיולים והסיורים של בית-ספר הר-אדר היא תכנית מורחבת, המתמקדת ב-3 מעגלים:  העיר ירושלים, הרי ירושלים ושביל ישראל. התכנית היא תכנית 6 שנתית המורכבת בכל שנה מסיור בעיר ירושלים, סיור בהרי ירושלים וטיול שנתי העובר בשביל ישראל. התכנית היא פרי עבודת חשיבה, תכנון והקמה של צוות מההנהגה הבית-ספרית לפני 5 שנים, אשר כלל מורים והורים. רציונל התכנית הוא שברצף השש שנתי יכירו  ילדי בית-הספר את העיר ירושלים במגוון זוויות ומקומות וכך גם את האזור הקרוב - הרי ירושלים. בטיולים השנתיים, בהיבט רב שנתי, המחשבה היתה שתלמידי בית הספר יעברו תוואי נכבד משביל ישראל. בנוסף, הן בטיולים השנתיים והן בסיורים יש שילוב של הנושאים הנלמדים במקצועות כגון גיאוגרפיה תנ"ך והיסטוריה באותה השכבה. רכזת טיולים – מירב ביטון.

 

סל תרבות - רכזת סל תרבות – רויטל גולן.

סל תרבות כולל בכל שכבה: הצגה, מפגש עם סופר, ביקור במוזאון וכן סדנאות במגוון תחומים. בנוסף באמצעות סל התרבות והפרוייקטים מתקימות הפעילויות הקהילתיות בחגים והפעילויות בשיתוף הורים.

 

 

המקום ותושביו
המועצה
קשר למוסדות הציבור
נושאים עיקריים בטיפול
גזברות
מחלקת הנדסה
בטחון
מחלקת תפעול
חינוך
· מערכת החינוך בהר-אדר
· רשימת טלפונים הגיל הרך
· פעילות הצהרון
· לוח חופשות מעון
· חברי ועדת חינוך
· פרוגרמה חינוכית למערך הגנים
· קיצוץ תקציב החינוך - מחאה מטעם מרכז השלטון המקומי
· מוסדות החינוך של המועצה
· בית הספר
· חט"ב היובל
· לימודים
· קייטנות
· החזון החינוכי של הר-אדר
תרבות וחוגים
נוער
מועדון 50+
אלבום תמונות
שירות וטרינרי
הספריה
פעילות חברתית
האגודה למען החייל
מידע חיוני
אמנים ואמנות בישוב
ארכיב
מאבק השלטון המקומי
כביש מס' 1
בעלי מקצוע ביישוב
חוקי עזר
כיצד מנווטים באתר?
בחירות 2013
חזרה לדף הבית חזרה לדף הבית
צור קשר צור קשר
כל הזכויות שמורות למועצה מקומית הר אדר © created by CyberServe